יום חמישי, 21 בינואר 2010

צבעים ופירושם, גם באיפור כמובן :-)

הפעם החלטתי לכתוב על צבעים. מה הם מסמלים באופן כללי ומה הם מעידים עלינו שאנחנו מתאפרות.
רציתי לכתוב דווקא על הנושא הזה כי קודם כל הוא מעניין (אותי לפחות...) דבר שני בכל מה שנוגע לאיפור אני פריקית של צבעים, וגם לאחרונה שמתי לב שכל יום אני מחליפה אודמים , כל יום אודם אחר, אבל בקיצוניות!
זה יכול להיות יום אחד רגוע בלי שום שפתון ויום למחרת לא דופקת חשבון ושמה אודם אדום אש או סגול בקיצור הגעתי למסקנה שאני ממש לא יציבה!
לכן חקרתי קצת את הנושא ואספתי נתונים ופירשתי לפי מה שנראה לי ולפי מה שבא לי (כי אני עושה הכל לפי מה שבא לי...).
אז בואו נתחיל:

אדום הוא צבע חם , צבע שמגביר תשוקה ומרץ, צבע מאוד מוחצן מעיד על אסרטיביות, אולי אפילו תוקפנות ומשדר עוצמה וכוח. אדום מעיד על התלהבות ומצב רוח יוצא דופן וגם גורם למשיכה (תוקפנית, מינית ומה שעולה לכם לראש..). באיפור - אם בא לך למשוך תשומת לב, בא לך שכולם ירגישו את הנוכחות שלך ואת הכוח שבך מרחי אודם אדום לוהט, ואם בא לך בכלל שכולם יפלו לרגלייך מרחי מעל מעט גלוס מעל, ותאמיני לי- אף אחד לא יפספס אותך! עם אודם אדום הייתי ממליצה להתאפר יותר רגוע וטבעי בעיניים ולכל היותר פס אייליינר עדין.

צהוב גם הוא צבע חם, צבע מקפיץ ומעורר, משדר חדות, תבונה ושליטה עצמית. מעולה לבחורות עצבניות במיוחד מאחר והוא גורם לשלווה ומרגיע עצבנות. באיפור- צהוב יש לנו בעיקר בצלליות, וכמובן זהב. מאוד מקפיץ את המראה, מאיר את הפנים ומשרה רוגע. אני אוהבת לשלב זהב בעיקר בשליש הפנימי של העין (כן, זה שקרוב לאף..), הזהב משתלב עם מבחר צבעים ולכן ניתן לעשות איתו שילובים מעניינים. הזהב יכול להתאים גם בשפתיים, יש הרבה שפתונים שמשולבים בהם נצנוצים זהובים שנותנים מראה זוהר ורענן. אני אישית מאוד אוהבת מעושן שחור בעיניים ושפתיים זהובות. לשדרוג המראה אפשר להוסיף שימר זהוב בעצמות הלחיים.

כתום הוא הכלאה של אדום וצהוב, מצד אחת מגביר התלהבות ומרץ ומצד שני מרגיע ומשחרר מחסומים. הכתום משדר אופטימיות וביטחון עצמי, יצירתיות ושמחה. צבע נהדר (בצורתו המעודנת) לראיונות עבודה, פגישות עם אנשים חדשים, משאיר רושם חיובי. באיפור- יש כמעט הכול בכתום - צלליות, סמקים, אודמים ועוד.
למראה יצירתי ומושך אני ממליצה על צללית כתמתמה מעושנת על כל גלגל העין ואייליינר שחור , סומק כתמתם וגלוס שקוף. לכהות אור סומק כתום יראה נהדר. לאלה שעורן נוטה לאדמומיות - לא מומלץ כתום.

כחול (לא סרט כחול :-0) מעורר שלווה ורוגע, צבע המשדר רוחניות ואינטיליגנציה רגשית גבוהה ומחזק את הנפש. מרגיע עצבנות וחוסר מנוחה. באיפור- צלליות, עפרונות עיניים, מסקרות, אייליינר. הכחול מושך את העין, כמעט מהפנט ויגרום לאנשים להרגע דרככם ולספר לכם על כל צרותיהם, מתאים לשיחות נפש :-) אני אוהבת לתת דגש בזוית החיצונית של העין עם צללית כחולה כהה, לפעמים תיחום העין בעפעף תחתון בצללית כחולה ומעט לעשן אותה- נראה מרשים מאוד ונעים לעין. הכחול מדגיש בעיקר עיניים חומות ו"מקפיץ" החוצה את הצבעים היפים בעין . כמובן שאפשר לשים אייליינר כחול , מסקרה כחולה אבל זה כבר עניין של טעם ;-)

ירוק אומרים עליו שהוא מעיד על קינאה- אז זהו שלא! הוא צבע הטבע, מעיד על שאפתנות וצמיחה, מרגיע ומרענן, מאזן רגשות.ירוק מחזק את הביטחון העצמי והאמון באחרים ומעיד על רוחניות ויצירתיות. באיפור- צלליות, עפרונות עיניים, אייליינר ומסקרה. הירוק הוא ממשפחת הכחולים ולכן תכונותיהם דומים. המלצה שלי- צללית ירוקה (ירוק דשא/ירוק זית/מטאלי-הכל..) על גלגל העין, מעושנת ולהוסיף בשקע העין צללית ירוקה יותר כהה או צללית שחורה ועפרון שחור במעקה העין - מהמם!

ורוד מעיד על רגישות, אהבה והרמוניה ואפילו קצת ילדותיות. משחרר מתחים , מחזק הערכה עצמית.
הורוד הוא צבע מרפא ומחדש, צבע קסום ורומנטי .
באיפור- צלליות, סמקים, שפתונים בעצם כמעט הכל. באיפור מעיד על עדינות, ילדותיות.. אם בא לך להיות מושכת ומתגרה בסגנון לוליטה- דפקי שפתון ורוד עם גלוס ורוד מנצנץ - אף אחד לא יעמוד בפנייך ומה שבטוח כולם פתאום יהיו נחמדים (מניסיון, בדקתי). כמובן שגם צלליות ורודות באות בחשבון וסומק ורוד מהמם לבהירות. לא מומלץ לאלה שפניהן מאדימות מדי.

סגול מסמל יכולות ריכוז גבוהות, כוחות רוחניים ואינטואיציות גבוהות. מייצר שלווה ורוגע ובין היתר מסמל
עושר ואצילות. באיפור- וואו - הכל! צלליות, עפרונות עיניים, שפתיים, אודמים, מסקרה, סמקים, אייליינר- פשוט הכל!
בעיני צבע מדהים (ולא, לא בגלל שהוא כרגע באופנה) , אלגנטי וגורם להרגשה מצויינת וגם מעלה את הביטחון העצמי. אני מתה על מעושן סגול בעיניים והמסקרה הסגולה שלי :-) וגם על אודם סגול כהה ועל הכל בסגול.

לבן צבע שמסמל תמימות, טוהר וניקיון , צבע רוחני מאוד ומעיד על מודעות רוחנית גבוהה.
הלבן משדר אמינות ואמת. מחזק ביטחון עצמי וביטחון של אנשים בך. באיפור- צלליות, עפרונות עיניים, שימר.
למראה הטהור והמלאכי שימי צללית לבנה טיפה מבריקה על כל העפעף העליון, אפשר לחזק את שקע העין עם צבע עדין על מנת לתת עומק. עפרון לבן במעקה העין (עם הרבה סגנונות איפור) ייתן מראה נקי, מנטרל את האדמומיות שבעין ונותן אשליה של עין יותר גדולה ועירנית.

שחור- אם אני מתאפרת בשחור זה אומר שאני רוצחת סדרתית בפוטנציה או שאני בעצם על סף התאבדות?
ממש לא!! צבע שחור שבעיני הוא מדהים מעיד על ביטחון עצמי גבוה,דעתנות, שאפתנות, אלגנטיות ועוצמה.
באיפור- צלליות, עפרונות עיניים, מסקרה, אייליינר ואפילו אודם .
בשחור הכל הולך, שחור מעושן, משולב עם עוד צבעים, עפרון שחור במעקה העין(לא מומלץ לעיניים קטנות), מסקרה שחורה כמובן הולכת עם הכל ועל כל אחת. אם זה היה אופנתי ונורמאלי אני הייתי הולכת עם אודם שחור - אני מתה על המראה הגותי. בקיצור שחור מעולה להכל, לדייט מסתורי, מסיבות פרועות, מסיבה גותית, לעבודה בקיצור להכל!

ובלי קשר אני ממליצה להתאים את הלק לאיפור, והיום כל צבעי הקשת הולכים בלקים- אדום,ורוד,כחול,שחור,סגול, כתום,ירוק,טורקיז ובקיצור הכל! אז לא לפחד להתפרע עם הדימיון!

טוב, יש עוד המון צבעים שהייתי יכולה לספר לכם עליהם אבל אין לי כוח... אולי פעם הבאה.
מקווה שנהנתם.

3 תגובות:

  1. פשוט וואו, הבאת כאן את כל צבעי הקשת. אהבתי במיוחד את האיפיונים שנתת לכל צבע והקשר לעולם האיפור. איזה כייף להחליט בכל בוקר, על איזה צבע בא לנו ומה אנחנו רוצות לשדר. יפה לך.

    השבמחק
  2. פוסט מעולה.
    ללא ספק יש המון אמירה והשפעות פסיכולוגיות באיפור - בצבע, בסגנון ובכמות, אבל השאלה כמה אנשים שרואים אותך באמת קולטים את זה, אם הם לא מבינים את התורה כמו שפרשת אותה בפוסט הזה...

    השבמחק